Hvorfor lever man?

De fleste mennesker tenker nok mer en en gang i løpet av livet: Hvorfor lever man?

Svaret på dette har skapt mange grå hår på hodet hos forskere, filosofr og andre engasjerte        » tenkere » uten at de har funnet svaret. Noen mener å ha funnet svaret gjennom forskjellige religioner uten at de har klart å bevise det. Andre tenker og tror at det ikke er noen mening med livet, kun det at vi blir født og spiser og skiter til vi dør – game over.

Jeg mener bestemt at jeg har svaret på hvorfor man lever. Vi lever rett og slett for dem som kommer etter oss, våre barn – barnebarn – oldebarn og tippoldebarn ( for dem som får oppleve det ). Vi formidler våre gener gjennom seksuell adferd og ofte så tilføres nytt liv til den verden vi lever i.  Verre er det ikke.

Alt det andre vi foretar oss, når vi ikke utøver seksuell adferd, hva med det? Ikke godt å si. Jeg for min del er opptatt av så mye at jeg ikke har nok timer i døgnet, som nå foreksempel: Sitter på hytten og formidler tanker om livet. Kunne gått og lagt meg, men er det gøy da? Nei, men er allikevel tvingende nødvendig for å hvile hode litt.

En tanke om “Hvorfor lever man?

Legg igjen en kommentar